• echo

    Where Flavors Speak, Memories Echo.

     

    echoのロゴマークは、言葉と食の融合を表現しています。「echo」の各文字を4つの円で表現し、口が開く様子や声を発する様をデザインしました。「echo」は音の反響を意味し、中国語では「回音、回聲、回響」と訳されます。発音は「a」と「口」(中国語で口の発音)の組み合わせで、フランス語の「et」(と)とも音が似ています。これはシェフの名前の一文字でもあり、「和」の字を分解すると「禾」(穀物)と「口」になります。

     

    このロゴは、お店で小麦などの農作物を新たな形で提供する過程を表現しています。小麦やカカオが加工されてマドレーヌやチョコレートになるように、自然の恵みが技術によって新たなメッセージに変換されるのです。シェフの創作は一種の「声」であり、顧客の感想はその「エコー」となります。

     

    The logo for echo expresses the fusion of words and food. We designed “echo” using four circles to represent each letter, symbolizing the opening of a mouth and the act of speaking. “echo” means the reverberation of sound, translated in Chinese as “回音, 回聲, 回響” (huíyīn, huíshēng, huíxiǎng). Its pronunciation combines “a” with “口” (kǒu, meaning “mouth” in Chinese), which also sounds similar to the French “et” (meaning “and”). This is also one of the characters in the chef’s name, and when the character “和” (hé, meaning “harmony”) is deconstructed, it becomes “禾” (grain) and “口” (mouth).

     

    This logo represents the process of transforming agricultural products into new forms at the bakery. Just as wheat and cocoa are processed into madeleines and chocolate, nature’s blessings are converted into new messages through technique. The chef’s creations are a kind of “voice,” and the customers’ impressions become their “echo.”